reklama

Stačí lekárom a sestrám za ich prácu plat?

Škoda, že prešiel takmer mesiac, kým sem položím svoje zážitky z týždňového dobrovoľne-nedobrovoľného pobytu v petržalskej nemocnici. Škoda, že moje spomienky trošku vybledli ale to najdôležitejšie predsa len ostalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (32)

Prešla som za tých 7 dní tri poschodia, na každom som si nejakú tú chvíľku poležala a spoznala nielen personál - od tých najvyšších /primári/, cez lekárov, lekárky, staničné sestry, vrchné sestry, "obyčajné" sestry, sanitárky až po upratovačky.

Musím však skonštatovať, že to, čo som za tých pár dní zažila, som nečakala ani v tom najtajnejšom sne. Stretla som sa s láskavým, vysoko profesionálnym a ľudským prístupom každého jedného človeka. Už pani v kancelárii na centrálnom príjme, kdesi hlboko na mínus prvom či druhom poschodí bola vľúdna a pokojná. Čakala som unavených, znudených ľudí ale veru...takých som nestretla. Na môj veru nie. Sestričky každá jedná s milým úsmevom, povzbudivým slovom, priateľsky naladené vykonávali síce rutinné činnosti ale nedali to pocítiť. Žiadne trieskanie dverami, žiadne neochotné pohľady či poznámky...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoznala som pár výborných lekárov, je úplne jedno, či šlo o mladých či o starších, všetci a všetky boli ako anjeli. Doktorky Nižňanská, Hammerová, Klementová, Pešková, Maľová..., pediatričky, ktorých mená som si žiaľ nezapamätala, doktori Korbeľ, Drobný, Janáč, Oravec...., primári oddelení Dr. Divinec a Dr. Paldia......, absolútni profesionáli - bez debaty. Nikoho som vopred nepoznala, ani "nohu". Nikomu som nič neplatila, nikoho som špeciálne neprosila o super servis. A všetci boli ako anjeli. Nechcelo sa mi veriť, ale veľmi rada som uverila.

Keď som tak v duchu spracovávala svoje zážitky, naozaj som vážne začala rozmýšľať o tom, či týmto ľuďom, slúžiacim /lebo len o práci sa v ich prípadoch nedá hovoriť/ nám ostatným, stačí za ich prácu mesačný plat. Piatok-sviatok, víkend-nevíkend, služby sú 12- ale aj 24-hodinové, len máloktoré sestričky mali služby 8-hodinové. Pohotovosť za zverené životy, urgentné riešenie krízových situácií, často na hrane života a smrti, nasadenie, obetovanie niekoľkotýždňovej dovolenky v prospech rodičiek, ktoré v nich dúfajú, úctivosť, rýchlosť v rozhodovaní, byť príjemným a láskavým aj keď sú tri hodiny ráno. Neviem, či stačí, možno aj nestačí. Možno by naozaj mali byť lekári a zdravotnícky personál viac vážení aj verejnosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem...možno sa strhne búrlivá diskusia o všelijakých úplatkoch a iných systémoch v našom zdravotníctve. Viem...existuje a pravidelne sa aj tu objavujú skúsenosti so švajčiarskymi a neviem akými nemocnicami. Aké sú úžasné a skvelé a aké biedne sú tie naše slovenské...

Ja som len ostala po tých pár dňoch hlboko dojatá a nesmierne vďačná personálu gynekologicko-pôrodníckemu oddeleniu, tiež personálu na oddelení fyziologických novorodencov a aj personálu na oddelení šestonedelia za ich každodennú prácu. Či vlastne službu. /Ospravedlňujem sa tým, na ktorých som zabudla a aj za to, ak som názvy jednotlivých kliník či oddelení Fakultnej Nemocnice s poliklinikou Sv. Cyrila a Metoda nenazvala správne./

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, že moje stokrát vyslovené ĎAKUJEM za vašu prácu nestačí ale znova a znova vám ho rada vyslovím. Ešte by som rada odkázala nastávajúcim mamičkám, ktoré pred blížiacim sa pôrodom hltajú "zaručené" informácie v internetových diskusiách o tom, ktorý lekár je "aký" a ktorá lekárka je "dobrá". A ku komu sa ísť "oplatí" a kto je zaručene "zlý"....škoda sa zbytočne stresovať. Nechajte sa milo prekvapiť, tak, ako ja.

Andrea Vaňová

Andrea Vaňová

Bloger 
  • Počet článkov:  91
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prispieva na miriam.sk a symbolicky do rodinného rozpočtu Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSto vežičiekVytrvaťHobbyJaskyneSúkromnéÚvahyVýletíkyRodičovské

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu