reklama

Pre koho sú nastávajúce matky ne-/zaujímavé

Ako áno-ako nie, prirodzeným vývojom zažívam už niekoľko týždňov či mesiacov pozoruhodné zmeny v správaní svojho okolia.... Nebudem hodnotiť ani pozitívne ani negatívne aspekty radostného očakávania, ponúkam len retrospektívu svojich zážitkov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Ad 1. najbližšia rodina: jej podpora je super, jej tešenie sa z radostnej novinky očakávaného prírastku mi dodáva silu a psychická podpora toho najbližšiho, ktorý ma celý čas podporuje na nezaplatenie:-) Tie krásne svetielka v očiach sú úžasné.

No a o plnení gurmánskych chutí ani nemusím hovoriť. Dávno som si tak nevyberala čo budeme jesť na obed, na večeru, aký dezertík si dáme...lahoda. Mňamky!! /prírastky na váhe sú vždy absolútne v norme!!/

Ad 2. zamestnávateľ: Ten bude dosť určite v prvej trojke subjektov, ktorým skôr či neskôr bude treba oznámiť, že mienite opustiť na istý čas firmu. Od rôznych, aj tých najnečakanejších negatívnych reakcií, ktoré môžu zobrazovať nezávideniahodne aktuálne rozpoloženie šéfa/šéfky však príjemná atmosféra v práci iste len tehotnej zamestnanej pomôže. Ak je však situácia veľmi kritická - ešte stále funguje možnosť dať sa vypísať. No - nič moc síce nezarobíte, ak máte svoju prácu rada tak vás to tiež nepoteší. Žiaľ, treba počítať s obmedzenosťou niektorých zamestnávateľov, ktorí si myslia, že žena odchádzajúca na materskú "končí so životom a už nikdy ju nebudeme potrebovať". Ja si myslím, že ak by rozumný šéf hľadal spolu s dotyčnou pre túto situáciu /nie problém/ obom vyhovujúce riešenie, dá sa nájsť hneď niekoľko - vzájomne vyhovujúcich.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja viem, nemusí v tej sekunde znamenať nič váš vysokoškolský diplom, niekoľkoročná prax, ovládanie niekoľkých cudzích jazykov, osobné kvality a profesionalita...žiaľ aj taký zamestnávatelia sa nájdu. 

Našťastie ja mám zamestnávateľa v tomto ohľade naozaj výborného. Kolegovia situáciu tiež vedia znepríjemniť ale tu sa nemám na čo sťažovať.

Ad 3. zdravotnícke zariadenia - či už súkromné alebo štátne. No...otázne je, či to, za čo platíte v tých súkromných je naozaj adekvátne. Dnes už pomaly žena bude asi platiť aj za to, že je tehotná a rodí. To si občas myslím, keď sa v pôrodnici /štátnej/ informujem o "nevyhnutných" poplatkoch: otec pri pôrode - poplatok, samostatná izba - poplatok, /no uznajte v tak intímnej chvíli ako je pôrod a čas po ňomby ženy asi mali ležať celý čas v nejakých verejných miestnostiach s ďalšími.../, špeciálny pôrodník - alebo presnejšie "ten váš zazmluvnený" - poplatok, či oficiálny úplatok??? Ach, toto ma vážne znechucuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O súkromnom pôrodnom zariadení nebudem písať. Bolo na Slovensku /presnejšie v Bratislave/ jedno a práve na obrazovke beží akýsi právny spor s jeho činnosťou či skôr nie najsprávnejšou činnosťou. Nemám k dispozícii dostatok vlastných zážitkov takže nechcem prípadne osočovať.

Ad 4. štúdia na zlepšovanie/udržovanie fyzickej či psychickej kondície počas tehotenstva. Tak v nich sa dá nájsť všetko možné: od špeciálnych cvičení, masáží, ošetrovacích kúr, oddychovania, cvičenia....je to fajn. Dnes si naozaj žena môže spríjemniť bolestivé kríže či uvoľňujúce sa svaly príjemnou masážou. Hľadajte však vždy štúdia/maséra či masérku, ktorí ovládajú a sú cerfitikovaní na špeciálne masáže pre tehotné. Nie všetky procedúry či ingrediencie na masáže, sú pre tehotné ženy vhodné!!! A ešte poznámka: kvalita polhodinovej masáže za 680.- sa veru žiaľ nie vždy vyrovná hodinovej za 400.- .... hľadajte, keď máte kde, vyberajte, keď máte z čoho. Držím palce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Ad 5. reštaurácie, podniky, "hospůdky", kaviarne, bary..... No, ak majú kvalitné nefajčiarke oddelenie - výhra pre vás. Predpokladám, že ak ste zodpovedná matka, budete vyhľadávať priestory bez fajčiarskeho smradu. Ak nie - asi prídu na určitú dobu o /stálu/ klientelu. Osobne mám možnosť výberu - ale túto možnosť som hľadala a uplatňovala aj pred bruškovaním.

Ad 6. dopravné prostriedky - no raz darmo, tu musím povedať že českí muži sú najslepejší na svete.

V pražských električkách som až neuveriteľne zaskočená situáciou, keď chlapi očividne v ten istý moment /najčastiejšie keď sa k nim blížim aby som sa chytila aspoň tyče/ otáčajú hlavy k oknám a sedia tam ako upečené zemiaky. /Podľa mňa totiž upečené zemiaky ležia na tanieroch ako prilepené, tie surové sa ešte ako-tak gúľajú.../. Najlepšia situácia: ultra moderný mladý muž /aspoň si to o sebechudák myslí.../ s mobilom, i-podom, i-phonom, i-hocičím, walkmanom na ušiach sa tvária, že je neviditeľný, že ja som neviditeľná... Ak by som sa najradšej po niekoľkých hodinách čakania a vyšetrení u lekára /"na vyšetření přiďte nalačno, bude to trvat kolem dvou hodin, jo"/ následným motaním sa v upršaných uličkách najradšej zložila na akékoľvek sedadlo v akomkoľvek dopravnom prostriedku.....nemám šancu. Aj tie tri zastávky sa mi v tú stredu zdali ako nekonečná trasa. /Ešte som nikoho kabelkou/mokrým dáždnikom netresla po hlave, som slušne vychovaná a rozumná žena, ale keby bola situácia kritická, s najväčšou pravdepodobnosťou by som asi požiadala o uvoľnenie miesta/.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tiež ostávam veľmi príjemne pekvapená, keď zo sedadiel doslova vyskakujú slečny, študentky, ženy, babičky:-) Dobre no, dnes ma jedna stará babka s asi päťdesiatimi igelitkam (ráno o 8,OO hod. ...) skoro prizabila, že sedím /chudinka, asi si myslela, že sedím na mieste pre invalidov ale žiadne označenie tam nebolo/ ale to sa dá vydržať.

Ad 7. poisťováci či firmy ponúkajúce pre detičky všetko možné aj nemožné, od umelej výživy /ja viem, niektoré mamičky nemôžu dojčiť..../ Tieto vás začnú atakovať asi už hneď v pôrodnici. Vzorka takej kašičky, vzorka takého výrobku, vzorečka takého krémiku na detskú prdelku, takého zásypu.... Tak isto ako poistní poradcovia na uzatvorenie životnej poistiky novorodeniatka, či agenta tej-ktorej zdravotnej poisťovne, alebo ešte iní poisťováci:-)

Takže toľko moje postrehy. Nehladkám psov a mačky ani škrečkov a iné zvieratá ale to som nerobila vlastne nikdy. Ani pre tie nie som zaujímavá:-)

A čo je najviac fajn? Že budem onedlho mamina. Normálne sa teším...na to vraj obmedzovanie osobnej slobody, na vraj vypadnutie z produktívneho pracovného procesu /je naozaj taký problém dať matke šancu pracovať z domu, cez internet, na skrátený úväzok....????/, na tie vraj "smradlavé plíny...Andy, bude tě to vůbec bavit? No já nevím, já na to vůbec buňky nemám, bože...a ty budeš mámou" a tak na všetko.

Vôbec si totiž nemyslím, že hodnota mňa ako človeka, ako ženy nejako klesá či klesne. Naše mamy sa o nás starali, prežili, my sme prežili a ... nám sa už o nikoho starať nechce?

Mám občas pocit, že ľudia si dnes nieže nechcú dovoliť starosti ale ani radosti.

Andrea Vaňová

Andrea Vaňová

Bloger 
  • Počet článkov:  91
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prispieva na miriam.sk a symbolicky do rodinného rozpočtu Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSto vežičiekVytrvaťHobbyJaskyneSúkromnéÚvahyVýletíkyRodičovské

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu