reklama

O čom je manželstvo II.

Zase som to nevydržala...nikdy to nevydržím. Celú omšu, celý štátny obrad, celú svadobnú ceremóniu si hovorím, veď o nič nejde a keď stojím pred tou nádhernou nevestičkou, s krásnym vinšom, ktorý mám pripravený (včera mal byť dokonca v nemčine)....vždy sa rozplačem.

Písmo: A- | A+

Môj právespiacivedľamňa mi dnes s láskavým úsmevom povedal, že je to krásne, keď sa tak spontánne rozplačem. Hovorím mu, že to je trápne! Nie moja, je to nádherné.

Tento rok, či toto leto skôr, nás čakajú gratulácie na 6 svadbách...no veru, napriek všeobecnej mienke, že Češi spolu len žijú (nadivoko bez papierov), sa moje tri kolegyne vydávajú a ďalšie dve tiež ten ich požiadal o ruku. Jedna svadba bude vysoko pravdepodobne rodinná a bolo by strašne nepekné nevystískať mojú novú švagrinú. Ale - už teraz viem, že to nevydržím. Že tak, ako vždy...sa rozplačem, objímem nevestu a potom aj ženícha a zaliata slzami sa im zavesím na krk. Trapas....tak sa hanbím ale tak s tým nič neviem robiť. Posledný najväčší trapas som zažila pred dvoma rokmi, keď som sa Mirkovi na Sliači zavesila na krk a "hučala" snáď pol minúty...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bože, prečo som taká citlivá som Mu vtedy vyčítala.

Keď vidíte do pozadia ľudí, ktorí prežívajú najkrajší deň svojho života, keď viete, akou cestou prešli a sú napriek všetkému negatívnemu rozhodnutí, oženiť či vydať sa, keď vidíte, ako ON túži po svojej nevestičke, vidíte pomyselnú cestu ich života, nech je akokoľvek kľukatá a nemusí vyjsť - ale oni veria, že vyjde...nedá sa mi inak, len byť o jednu slzu ľahšia.

Vedľa mňa zahrabaný pod paplónom, oddychuje. Užíva si nedeľný poobedňajší šlofík. Až dnes, keď bolo pražské ráno nezvyčajne bez hluku a sirén, som začala počúvať ticho jeho dychu. Krásne...zvláštne...vzácne... Tiež nevedel, že cesta so mnou bude niekedy neuveriteľne ťažká a komplikovaná. Netušil, čoho som schopná. Vždy, keď ho prídem odprosiť, ako malé dieťa, dvihne mi uslzenú tvár a povie "odpusti som ti hviezdička". Zas a znova. Pád a vstyk. Mám občas pocit, že je to anjel. Akoby človek ani nemal takú nebeskú vieru a trpezlivosť vždymilovať. Nejako automaticky ma to napadne. Nekonečná láska. Nekonečná dôvera, aj keď sa nedarí, je depka, nič nevychádza, sny sa neplnia. Má srdce na dlani. Nemôžem ho stisnúť, lebo by som ho udusila. Môžem ho len niesť, tak, ako on nesie moje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Prečo, keď koláč rozkrojíš na 4 časti, tvoj podiel sa zmenší? Prečo keď lásku rozdelíš medzi 4 deti, tvoj podiel sa zväčší?

Milujem, keď matematika neplatí:-)

Milujem ťa, môj driemajúcic pokladík:-)

Andrea Vaňová

Andrea Vaňová

Bloger 
  • Počet článkov:  91
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prispieva na miriam.sk a symbolicky do rodinného rozpočtu Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSto vežičiekVytrvaťHobbyJaskyneSúkromnéÚvahyVýletíkyRodičovské

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu