reklama

O čom je manželstvo

Keď som sa pred rokmi (tri a pol ich je práve) vydávala, nemala som tušenia do čoho idem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Stáli sme pred tým oltárom v ružinovskom kostole, na najkratšej omši môjho života, zdalo sa mi že mala desať minút, podpísať som sa novým priezviskom nevedela, tak sa mi ruky triasli, a celý čas som sa dívala oboma očami na plafón, lebo keby som sa dívala na kľakátko, či obrúčku, slzy by mi tiekli po lícach. A čo tak všetci na nás čumia, nech už idú do kostola!!! Vrieskala som tlmeným hlasom tri minúty pred treťou, lebo už mali byť dávno všetci usadení v laviciach. Stáli sme tam ako dve kuriatka, učesané, krásne nachystané,  za nami priatelia, rodina, náhodní známi, a netušili sme, teda aspoň ja, čo všetko sa nám v najbližších rokoch môže prihodiť. Vedeli sme len že sa ľúbime. Ach, sladká romantika.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte teraz si živo predstavujem, ako kráčam po koberci pred oltár, na kraji lavíc neboli kvetinky, ktoré nám tam kostolníčka mala priviazať (veď sme sa tak dohodli!!! Prečo nám ich tam nedala? ) a spomínam na to, ako kážem tatkovi, ktorý tiež zadržiava slzy, keď ma púšťa spod pazuchy môjmu nastávajúcemu, že ten závoj, oci, mi rýchlo prehoď spred tváre dozadu.

Kolega Aurel mi vtedy povedal, že vieš, to je ako keby si mala v ruke dva ostré kamene. Po rokoch manželstva už budú mať hladké hrany, prispôsobia sa sami sebe navzájom.

Mirko a Siska, čo behávali na Slovensku maratón a polmaratón a možno aj iné maratóny, sa nad tým raz zamysleli a tiež povedali: to je...ako keď bežíš maratón. Čakáš na toho druhého a na úkor svojho najlepšieho času, ktorý práve môžeš dosiahnuť, ho počkáš, lebo ho nenecháš napospas. Pointa je v tom, že bežíte spolu. Najľahšie a najjednoduchšie je – bežať sám. Ale o tom to predsa nie je.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alebo je to manželstvo aj o tom, že keď sa teším, tak sa tešíme dvaja a keď je smutno, tak sa smútok tiež delí dvoma.A keď nevládzeš, ten druhý podá ruku. Lebo manželstvo nie je účtovníctvo, kde má dať sa musí rovnať dal – ak tento zákon nebude platiť, súvaha v účtovnej závierke ti je na dve veci.

A ani skladanie si účtov nie je manželstvo: keď ty toto mne – tak ja toto tebe. A keď ty tak, tak aj ja tak!!Alebo že – privriete oči nad chybou toho druhého, lebo sami ste si vedomí, že aj vy chyby máte. Učíte sa tolerancii a hľadáte spoločnú reč, keď sa predstavy rozchádzajú.

Len čistá, jednoduchá, úprimná láska keď moje srdce je v jeho rukách a jeho v mojich. Dobrovoľne. Nie nasilu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najväčšie dobrodružstvo je manželstvo – nikdy neviete, čo sa po svadbe stane. Ani netušíte, aký to bude mať priebeh. Len viete, že ste vykročili a koniec dobrodružstva je ešte ďaleko. Ale stojí to zato!

Andrea Vaňová

Andrea Vaňová

Bloger 
  • Počet článkov:  91
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prispieva na miriam.sk a symbolicky do rodinného rozpočtu Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSto vežičiekVytrvaťHobbyJaskyneSúkromnéÚvahyVýletíkyRodičovské

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu